marija.simeunovic@studiostepenik.rs   +38163 230 161

Stepenik

  • Programi
    • Individualni program za lidere na prekretnici
    • Biznis coaching sesije
    • Veštine vizuelne komunikacije – radionica
    • Efikasne tehnike komunikacije – radionica
  • Biznis oblasti
  • Najam prostora
  • Blog
Vizuelna komunikacija unapređuje vas biznis
Marija Simeunovic
četvrtak, 03 maj 2018 / Objavljeno u Biznis Konsalting, Trening

Zašto slike u biznisu danas govore brže od reči?

Da li ste primetili koliko se iz godine u godinu ubrzava način na koji nam stižu informacije? Sve manje imamo strpljenja da ih čujemo i vidimo ako nisu predstavljene na jednostavan i razumljiv način. Slike i video-klipovi su danas u svakodnevnoj komunikaciji mnogo popularniji formati od čistog teksta.

Daleko brže usvajamo neverbalne – vizuelne informacije, donosimo odluke i zaključke o njima na intuitivnom nivou, a često toga nismo ni svesni. Koliko je to veliki deo informacija govori podatak da je čak 93% naše komunikacije neverbalno.

Kao arhitekta po obrazovanju i kreativac u duši, imam izoštrene „senzore“ i non-stop primećujem vizuelne detalje i dizajn, kako u online tako i u offline svetu.

 

Vizuelna komunikacija je vazna za biznis Recite prave stvari o svom biznisu kroz vizuelnu komunikaciju , photo by Domenico Loia on Unsplash

Sa druge strane, baveći se biznisom više od jedne decenije „u krvi mi je“ da obraćam pažnju na to:

  • koliko me slika koju neka firma stavi na bilbord ili postuje na Instagramu povezuje sa njenim brendom, koju poruku šalje i kome,
  • koliko je neki poslovni dokument koji dobijem jasan i pregledan i koliko mi je lako da usvojim njegov sadržaj,
  • kako dizajn jelovnika i enterijera restorana ili raspored robe u prodavnici doprinosi profitabilnosti njihovog biznisa,
  • koliko vizitkarta ili odeća neke osobe govori o njenom biznisu.

To je moja svakodnevna mentalna gimnastika koja mi se dešava u glavi dok sam na poslovnim sastancima i prezentacijama, dok šetam gradom, prelistavam časopise ili surfujem internetom.

Primetila sam da ljudi iz biznisa često na slike gledaju kao na prateću dekoraciju koja nije mnogo važna. Slično kao kad voditelji na radiju kažu da sledi muzička pauza, a sigurna sam da dobar deo publike češće sluša radio zbog muzike nego zbog priče.

Kada sam malo razmislila o tome zašto je to tako, shvatila sam da vizuelna komunikacija uopšte ne postoji kao tema ili predmet na bilo kojoj biznis školi. Slikama i likovnim elementima bave se isključivo škole i fakulteti u kojima se školuju dizajneri, arhitekte i umetnici. I tada je fokus na dizajnerskom ekspertskom jeziku, a ne na uticaju dizajna na poslovanje, što je skroz logično.

I eto nas u današnjem trenutku kada se u poslovnom kontekstu pravljenje i korišćenje slika i videa podrazumeva. Posebno preduzetnici, na početku svog puta, rade na tome da predstave svoje proizvode, usluge, pa i sebe tako da ih publika lako razume i zavoli.

Tehničke prednosti sadašnjice u vidu velikih mogućnosti pametnih telefona, aplikacija i sajtova koji nude skoro gotova dizajnerska rešenja su sve veće, ali se većina korisnika prilikom pravljenja ili odabira slika oslanja isključivo na osećaj, intuiciju i na to da li im je rezultat na kraju lep. Deluje mi i da je mnogima teško da jasno odluče odakle da krenu.

  • Koliko se vi zaista strateški i ciljano bavite vizuelnom komunikacijom u svom biznisu?
  • Koliko se i kako bavite odabirom slika, vizuala, fotografija koje koristite u svojim poslovnim prezentacijama, mejlovima, ponudama, objavama na sajtu i društvenim mrežama?
  • Da li je vaš jedini kriterijum da se vama sviđaju?

Ako ste posle ovih pitanja osvestili da slike mogu da budu vaš dobar saveznik u uspešnom biznisu, onda mi je drago što sam napisala ovaj tekst. 😊

Za početak, dovoljno je da sebi počnete da postavljate pitanje: Da li će mojoj publici biti jasno šta želim da poručim ovom slikom? Naravno, pre toga je dobro da znate šta jeste vaša poruka.

Ako biste voleli da odete korak dalje i naučite:

  • kako da vešto i efikasno upravljate vizuelnom komunikacijom u svom biznisu,
  • kako da znate da li su slike koje birate odgovarajuće za vašu ciljnu grupu,
  • kako da birate i koristite likovne elemente i strategije prilikom kreiranja vizuelnih sadržaja,

onda je radionica Kako da vaša slika kaže 1000 reči u biznisu pravo rešenje za vas. Naredni termin održavanja je 15. decembar, od 10 do 16 časova.

Prijavite se na vreme na marija.simeunovic@studiostepenik.rs

Ukoliko vam je tema vizuelne komunikacije zanimljiva i želite redovno da primate obaveštenja o mojim narednim blog postovima, popunite 2 polja u nastavku i uskoro se vidimo u inboksu. 😊




  • Tweet
Tagged under: biznis konsalting, radionica, vizuelna komunikacija

What you can read next

Liderstvo ima dve strane medalje
Liderstvo – dve strane medalje
vodjenje tima je najvaznija liderska vestina
Vođenje tima, zašto da se time uopšte bavim?
Da li je vaš uspeh vaš zlatni kavez?

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Novo

  • Da li je vaš uspeh vaš zlatni kavez?

    Da li osećate da ste postigli uspeh koji bi mno...
  • Biti a ne raditi – kako to donosi efikasnost?

    Da li volite osećaj kada na kraju dana iza sebe...
  • biznis uspeh

    Kako da se izborite sa osećajem da „to više nije to“ u vašem biznisu

    Kraj godine se bliži i svi već sumiramo rezulta...
  • vodjenje tima je najvaznija liderska vestina

    Vođenje tima, zašto da se time uopšte bavim?

    Ako sebi često postavljate ovo pitanje, imam do...
  • lider je uvek tu za tim

    Zašto moj tim stalno pravi greške?

    Ovo nije samo pitanje – ovo je veoma važan sign...

Kontaktirajte nas
Telefon +38163 230 161
Email: marija.simeunovic@studiostepenik.rs
Studio Stepenik, Bulevar Zorana Djindjića, Novi Beograd

  • Pratite nas na:

Studio Stepenik © 2018. Sva prava zadržana

TOP