marija.simeunovic@studiostepenik.rs   +38163 230 161

Stepenik

  • Programi
    • Individualni program za lidere na prekretnici
    • Biznis coaching sesije
    • Veštine vizuelne komunikacije – radionica
    • Efikasne tehnike komunikacije – radionica
  • Biznis oblasti
  • Najam prostora
  • Blog
Snaga je u nama
Marija Zdero
nedelja, 18 februar 2018 / Objavljeno u Coaching, Uspehologija

Snaga (ni) je u nama!

Koliko puta ste čuli ili izgovorili rečenicu – Ma šta vredi da se trudim, kada to ionako ne zavisi od mene. Snaga pripada nekim drugim ljudima, u nekim boljim okolnostima.

Često nam se dešava da kada nismo zadovoljni svojim rezultatima počnemo da se žalimo na okolnosti, tražimo izgovore ili svaljujemo krvicu na druge. U trenutku to nekako izgleda i lakše, da ne kažem logičnije. Ponekad se desi i da predugo ostanemo u ovom obrascu i potpuno se predamo izgovorima. Zaboravimo da je sva snaga u nama!

Ako ste se i vi pitali kako naše misli i priče koje pričamo sebi o sebi, drugima i životu, kreiraju naše konačne rezultate, evo jednostavnog prikaza koji objašnjava vezu i spregu naših misli, priča, emocija, aktivnosti i rezultata.

OKOLNOSTI

Same po sebi okolnosti nemaju nikakvo značenje.

PRIČE KOJE PRIČAMO SEBI

Svojim mislima i pričama koje pričamo sebi, mi tim istim okolnostima dajemo određeno značenje, koje je pozitivno ili negativno za nas! Svojim mislima i pričama mi kreiramo svoje emocije.

EMOCIJE

Naše emotivno stanje utiče i kreira naše aktivnosti, ono što radimo i ono što govorimo, i ono što se ne usuđujemo da uradimo ili izgovorimo.

AKTIVNOSTI

Ono što radimo i govorimo, ili ono što ne radimo i ne govorimo, tj.naše aktivnosti, direkto utiču na naše rezultate u datim okolnostima.

REZULTATI

Rezultatimo smo manje ili više zadovljni. Ako nismo zadovoljni svojim rezultatima, ne pomaže nam da krivimo okolnosti. Najkorisnije je da preslišamo svoje priče i šta je ono što mislimo u datim okolnostima što pokreće gore opisani ciklus, kako bismo konačno promenili ono što radimo i kreirali bolje rezultate, one koje želimo.

Ključ boljitka…

Da bismo mogli da kreiramo one akcije koje donose željene rezultate, suštinski je važno da preslišamo svoje priče, da postanemo svesni svojih misli, i da sagledamo da li i kako nas one služe kroz život, i da li nam donose željenu promenu i boljitak.

Evo i jednog  jednostavnog recepta koji ću da podelim sa vama, i koji provereno angažuje našu snagu, i radi i podržava ostvarenje onoga što želimo!

Misli misao koja izaziva prijatniju emociju, ili u originalu „think a better feeling thought“!

Kako to izgleda, zvuči i šta znači u praksi…

Scenario A

Možda vam se nekada desilo da dobijete mejl od potencijalnog klijenta sadodatnim pitanjima, koji  zapravo analizira vašu ponudu, i vi ga automatski protumačite kao nepovoljan  za vas. Klijent kao da vam u mejlu poručuje da ne želi da sklopi ugovor o saradnji, ili ne želi da kupi neki proizvod od vas, iako to eksplicitno nije napisano. Klijent komentariše ili pita. Svakako, vi odustajete od dalje komunikacije sa klijentom jer vam  je“ jasno o čemu se tu radi“.

Šta mislite kakvo je vaše stanje posle ovakve interpretacije i kakva će vaša reakcija, odnosno akcija biti iz tog stanja, i koji ćete rezultat kreirati?

Scenario B

Sada zamislite drugi scenario. Po prijemu istog tog mejla, pomislite kako je ovo prilika da klijentu date dodatne informacije o vašoj ponudi i kako ćete baš sa zadovoljstvom još jednom istaći prednosti iste. Kontaktirate klijenta, ponudite dodatna pojašnjenja, razjasnite dileme, otvoreno pitate za koristi koje klijent očekuje od vaše saradnje i imate jasnu sliku o eventualnim potrebnim korekcijama svoje ponude.

Koja od ove dve priče je istinita? Možda nijedna, možda obe … Ko će da sudi, i da li  je to uopšte važno za ishod. Pravo pitanje koja priča  od ove dve je korisnija za vaše rezulate? Definitivno druga….

Korisno je jedina mera da li nas naše misli služe da nas odvedu tamo gde želimo.

U navedenom primeru okolnost je mejl od klijenta, kome vi sami svojim mislima dajete značenje. Dodeljenim značenjem i svojim mislima o mejlu kreirate svoje emotivno stanje, emotivno stanje utiče na vaše sledeće korake i aktivnosti, i konačno, te iste aktivnosti utuču na vaše rezultate.

Zato sa punom verom kažem –  Snaga je u nama! Mislite o tome…

Kako da zaista ovladate veštinom kreiranja najkorisnijih misli i stanja za sebe, i kako da probudite i maksimalno iskoristite svoju snagu, možete već sada naučiti na treningu Uspehologija ili  kroz coaching proces.

  • Tweet
Tagged under: aktivnosti, emocije, misli, oklnosti, rezultati, snaga

What you can read next

Vozi(m) svoju vožnju! Živi(m) svoj život!
Da li je vaš uspeh vaš zlatni kavez?
Liderstvo ima dve strane medalje
Liderstvo – dve strane medalje

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Novo

  • Da li je vaš uspeh vaš zlatni kavez?

    Da li osećate da ste postigli uspeh koji bi mno...
  • Biti a ne raditi – kako to donosi efikasnost?

    Da li volite osećaj kada na kraju dana iza sebe...
  • biznis uspeh

    Kako da se izborite sa osećajem da „to više nije to“ u vašem biznisu

    Kraj godine se bliži i svi već sumiramo rezulta...
  • vodjenje tima je najvaznija liderska vestina

    Vođenje tima, zašto da se time uopšte bavim?

    Ako sebi često postavljate ovo pitanje, imam do...
  • lider je uvek tu za tim

    Zašto moj tim stalno pravi greške?

    Ovo nije samo pitanje – ovo je veoma važan sign...

Kontaktirajte nas
Telefon +38163 230 161
Email: marija.simeunovic@studiostepenik.rs
Studio Stepenik, Bulevar Zorana Djindjića, Novi Beograd

  • Pratite nas na:

Studio Stepenik © 2018. Sva prava zadržana

TOP