marija.simeunovic@studiostepenik.rs   +38163 230 161

Stepenik

  • Programi
    • Individualni program za lidere na prekretnici
    • Biznis coaching sesije
    • Veštine vizuelne komunikacije – radionica
    • Efikasne tehnike komunikacije – radionica
  • Biznis oblasti
  • Najam prostora
  • Blog
Marija Simeunovic
sreda, 21 februar 2018 / Objavljeno u Biznis Konsalting, Coaching

Menadžerske veštine i radno okruženje – 3 puta po 3 saveta za menadžere koji stvarno rade – III deo

Menadžerske veštine koje primenjujete utiču ne samo na vaše rezultate i efikasnost tima, već i na čitavo radno okruženje.

Zašto je to važno?

Dobro radno okruženje, ispunjeno poverenjem i atmosferom saradnje i podrške može u kriznim i stresnim situacijama biti velika prednost i benefit, da ne kažem „ruka spasa“.

Ako ste u okviru svog tima kontinuirano podržavali saradnju nasuprot konceptu „zavadi pa vladaj“, velike su šanse da će u trenucima kada je potrebno da se brzo reši neki problem, svi biti daleko usmereniji ka pronalaženju rešenja nego ka međusobnom optuživanju.

Možda ste već primetili da su svi saveti i menadžerske veštine o kojima pišem usmerene ka kreiranju dobrih, jasnih i produktivnih odnosa između lidera i tima što je glavni temelj za dobro radno okruženje. Pored toga, izuzetno je važno da svaki lider vodi računa o sebi, svom stanju i da stalno unapređuje veštine koje će mu u tome pomoći.

Treći deo teksta o menadžerskim veštinama i savetima koji stvarno rade, posvećujem upravo samim menadžerima, njihovoj ulozi i dobrom stanju.

1) Birajte svoje bitke ili budite svesni koji su prioriteti stvarno važni

Ušli ste u svoju novu ulogu ili novu poziciju lidera punog srca i strastveno i želite to svima da pokažete – da napravite fenomenalne rezultate i da učinite svet boljim mestom za život. Želite da uvedete ili ukinute neke procedure, da povećate efikasnost, da ispravite nepravde u okviru tima, da unapredite brend – mogla bih da nabrojim bar još 30 sličnih primera.

Pre nego što se zatrčite i krenete po spisku svoje liste prioriteta, dobro razmislite i iskreno odgovorite sebi na sledeća pitanja:

  • Da li je to što želim da uradim zaista važno za poslovanje? Da li zaista donosi boljitak? Ili je to nešto što je samo bliže mojim navikama i dosadašnjem načinu rada?

 

  • Da li je to što nameravam da promenim u postojećoj postavci,  veoma važno da ostane tako mom pretpostavljenom i uopšte višem menadžmentu, vlasniku firme? Ako ne možete odmah da odgovorite na ovo pitanje, možda bi bilo dobro da se raspitate.

 

  • Koji je to benefit, uticaj ili rezultat zbog mislim da je veoma važno da se pozabavim tom temom? Na skali od 1 do 10, koju bih ocenu dala?

 

Možda će vam ova pitanja pomoći da napravite dobre prioritete. Savet svakako nije da odustanete od svojih ideja i namera, već da ih sagledate u okviru datog konteksta i okruženja. Za neke aktivnosti i promene je potrebno vreme, a neke je potrebno sprovesti odmah.

Važno je da vi u svakom trenutku znate tačno šta su vam prioriteti i na koji način su povezani sa strategijom, ciljevima i interesima firme i ostalih članova menadžmenta.

Radno okruženje treba da podržava odlazak na pauzu

2) Napravite pauzu

Verovatno ste primetili da kvalitet vaše komunikacije u poslovnom i privatnom okruženju u velikoj meri zavisi od vašeg stanja i raspoloženja. Zato je važno da svoje stanje generišete, čuvate i gajite kao veoma važan lični resurs. To za vas ne može da uradi niko drugi, tako da taj zadatak sigurno ne možete da delegirate. 😊

Možda ipak, postoje poslovi kojima se uporno neosnovano bavite, ulazite u detalje ili proveravate druge i na koje vam odlazi energija i vreme zbog kojih nemate vremena da napravite pauzu. Te aktivnosti biste već mogli da delegirate. Bilo bi i poželjno.

I kada odlučite i odvojite vreme, zaista napravite pauzu: i onda dišite, bez telefona, mejlova, briga i problema. Pauza može da traje i 5 minuta i 2 sata, sve zavisi kako odlučite, samo je važno da je bude. Ostavite svoje radno okruženje iza sebe i razmišljajte o nečemu sasvim drugom.

Zašto je to korisno?

Da biste bili u dobrom stanju u kome najbolje rešavate kompleksna pitanja i odnose, potrebno je da to stanje stalno gajite i negujete. Ljudi nisu mašine, tako da ako stalno živite u zoni aktivnosti, stresa i pritiska, smanjujete svoje kapacitete: moć rasuđivanja i odlučivanja, kreativnost i sposobnost da situaciju sagledate iz novog ugla.

Redovno pravite pauze. I dišite.

3) Budite autentični

Uloga lidera može da bude veoma složena, da zahteva stalno učenje, prilagođavanje i primenu novih veština. To ne znači da treba da postanete druga osoba i da se odreknete svojih vrednosti.

Birajte radno okruženje i poslodavca sa kojima delite slične vrednosti. U slučaju da se veoma razlikuju od onih koje zastupa firma, pronađite SVOJ način da se prilagodite i radite svoj posao u skladu sa sobom.

Ako ste po prirodi temperamentni i brzi, dobro je da znate kako da uspostavite kontakt sa kolegama dijametralno suprotnog temperamenta, ali to ne znači da treba skoz da usporite i postanete svoja suprotnost. Jednostavnije rečeno, ako se pretvarate, ljudi će to znati.

Nijedna menadžerska tehnika ili veština neće raditi ako vam iskreno nije stalo da je savladate i ugradite kao deo sebe.

Budite autentičan lider po svojoj meri – najbolja verzija sebe i ljudi će to umeti da prepoznaju i cene.

Ako vam se ovaj tekst dopao, pročitajte prvi i drugi deo, koji takođe govore o menadžerskim veštinama. Javite mi, kakva su vaša iskustva i koje biste vi savete podelili sa drugim liderima.

Ako vas zanima kako vas mogu podržati u postizanju odličnih rezultata u radu sa timovima prijavite se na besplatne uvodne 60-minutne konsultacije.

I/ili se prijavite na mejling listu kako biste redovno dobijali moje tekstove o liderstvu u svoj inboks. Dovoljno je da popunite dva polja u nastavku.




  • Tweet
Tagged under: biznis konsalting, coaching, leadership, menadžerske veštine, radno okruženje

What you can read next

Lideri - podrska
Podrška je važna – 5 ideja kako da kao lideri podržite sebe
Kako da sigurno ne ostavite dobar prvi utisak na klijente?
Menadžerske veštine – 3 puta po 3 saveta za menadžere koji stvarno rade – II deo

2 Comments to “ Menadžerske veštine i radno okruženje – 3 puta po 3 saveta za menadžere koji stvarno rade – III deo”

  1. Menadžerske veštine - 3 puta po 3 saveta za menadžere koji stvarno rade – II deo - Stepenik says :Odgovori
    februar 21, 2018 at 11:38 am

    […] Ako vas zanima nastavak, kliknite ovde. […]

  2. Menadžerske veštine - 3 puta po 3 saveta za menadžere koji stvarno rade – I deo - Stepenik says :Odgovori
    maj 2, 2018 at 9:17 pm

    […] vas zanima nastavak teksta, pročitajte drugi i treći […]

Ostavite odgovor Odustani od odgovora

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Novo

  • Da li je vaš uspeh vaš zlatni kavez?

    Da li osećate da ste postigli uspeh koji bi mno...
  • Biti a ne raditi – kako to donosi efikasnost?

    Da li volite osećaj kada na kraju dana iza sebe...
  • biznis uspeh

    Kako da se izborite sa osećajem da „to više nije to“ u vašem biznisu

    Kraj godine se bliži i svi već sumiramo rezulta...
  • vodjenje tima je najvaznija liderska vestina

    Vođenje tima, zašto da se time uopšte bavim?

    Ako sebi često postavljate ovo pitanje, imam do...
  • lider je uvek tu za tim

    Zašto moj tim stalno pravi greške?

    Ovo nije samo pitanje – ovo je veoma važan sign...

Kontaktirajte nas
Telefon +38163 230 161
Email: marija.simeunovic@studiostepenik.rs
Studio Stepenik, Bulevar Zorana Djindjića, Novi Beograd

  • Pratite nas na:

Studio Stepenik © 2018. Sva prava zadržana

TOP